Skip to content

Innfordringsteknologi vs inkassobyrå

Differensiering mellom Kredin og et inkassobyrå eller fremmedinkasso som det også omtales, enkelt forklart:

Kredin tilbyr en tapsbeskyttende innfordringsteknologi som gir renteinntekter, gebyrer og 100 % av fakturakravet tilbake til våre kunder. Dette får vi til, ved at løsningen baserer seg på kreditorslovbestemte rett til å innfordre selv. Kostnaden for Kredin er stykkpriser på bruk, samt en månedlig serviceavgift. Vi følger fakturaens livssyklus fra forfall til siste steg i en innfordringsprosess – uten å være et inkassobyrå. Resultatet er en smart, effektiv og kundevennlig løsning som reduserer tap på utestående fordringer. Vi kaller det for “god fakturaomsorg.”

Tradisjonelle aktører/inkassobyrå benytter seg av fremmedinkasso, som er det mest vanlige valget for bedrifter i Norge. Dessverre medfører dette ofte til tregere prosesser og høye kostnader knyttet til renteutgifter, salærer og provisjon, både for kreditor og debitor. Slike løsninger kan føre til høyere risiko for tap på utestående krav og mindre kundevennlighet – noe vi kaller for «syke fakturaer.»